Premium

Oeps, vergeten pan zorgt voor groot alarm bij Saf’s Grillroom in Baarn; ’Frituurvet? Welnee, alleen maar een pan water. Er was geen rook, alleen maar stoom’

Saf Ibrahim bij de door de brandweer geforceerde deur.
© foto caspar huurdeman
Baarn

De schrik zit er goed in bij Saf Ibrahim. De rookmelder sloeg in het holst van de nacht alarm in zijn grillroom aan de Baarnse Nieuwstraat, de politie bonkte bij hem thuis op de deur om hem te alarmeren, de brandweer ramde ondertussen de deur van de zaak in, maar uiteindelijk viel de ellende best mee. ,,Ik had een pan water op het vuur laten staan”, verzucht de horecaman. ,,En de stoom zette de rookmelder in werking.”

Rond kwart voor vier ging het rookalarm af. De bewoners van de kamers boven de grillroom werden er wakker van en waarschuwden de brandweer. De zaak stond ondertussen blauw en de vrees bestond dat een pan frituurvet op het vuur was blijven staan. De brandweer forceerde de voordeur om de zaak binnen te komen en het vuur te blussen. Alleen bleek er geen vuur om te blussen. ,,Het was alleen maar stoom”, vertelt Saf Ibrahim. ,,Gelukkig. Er stond niks in de fik, om het maar zo te zeggen.”