College Hilversum: ’MediaMile valt flink tegen, maar nu stoppen is weggooien van geld’

Een van de zuilen van de MediaMile.
© foto STUDIO KASTERMANS/LEON DAKKUS
Hilversum

De stekker uit de MediaMile trekken, is volgens het Hilversumse college van b en w het weggooien van geld. Ondanks dat het college nog altijd van mening is dat de resultaten van de MediaMile ’flink tegenvallen’ en zelfs ’zeer teleurstellend’ zijn.

Dat laat het college weten in antwoorden op vragen de PvdA over de interactieve wandelroute van Hilversum Marketing door de mediastad. ’Zoals als eerder bij monde van de portefeuillehouder (Wimar Jaeger, red.) aangegeven is het college van mening dat de resultaten van de MediaMile tot nu toe flink tegenvallen en zeer teleurstellend zijn’, schrijft het in een antwoord brief. Vooral het gebruik is een doorn in het oog. Het is veel minder dan bij aanvang verwacht werd.

Lees ook: PvdA is woest: ’Jubelverhaal over MediaMile is volslagen misplaatst’

Toch is het tegenvallende resultaat geen aanleiding om de stekker uit de route te trekken, zo laat het college weten. De kosten om de MediaMile op te zetten zijn gemaakt. Sterker nog eind 2019 is de boel vernieuwd, waardoor het nu alleen nog een kwestie is van klein onderhoud. „We gaan er ook niet meer in investeren volgend jaar. Er zitten ook geen abonnements-, beheer- of onderhoudskosten op”, stelde Hilversum Marketing-directeur Jeroen Kreijkamp eerder in deze krant. „We zullen de MediaMile aandacht geven via onze eigen kanalen als sociale media, reclameborden en de site, maar daar houdt het ook mee op.”

Lees ook: Directeur Hilversum Marketing kan zich niet vinden in kritiek PvdA: ’Evaluatie MediaMile is geen jubelverhaal’

Het college kan deze gedachte van Hilversum Marketing volgen en is het daarmee eens. ’De investering zou pas echt weggegooid geld zijn als nu op het moment dat de infrastructuur op orde is, de MediaMile wordt gestopt.’

Net binnen