Alle geurkaarsen van de Trekpleister richting Den Helder

Van ons ombudsteam

Het echtpaar Schlee wil deze maand het personeel van afdeling Molengat in verpleeghuis Den Koogh in Den Helder een geurkaars cadeau doen.

Met dank aan een medewerkster van Trekpleister (aan de Texelstroomlaan in Den Helder) lukt dat. Meneer schrijft: ,,In oktober stond in de reclamefolder een geurkaars. Daarvan wilde ik er 41 kopen.’’ Er was slechts een handjevol op voorraad. Een aardige winkeljuffrouw stuurde een berichtje naar alle Trekpleisters in Noord-Holland met verzoek hun geurkaarsen naar Den Helder te sturen. ,,Eind november kreeg ik een telefoontje dat ik 47 stuks keurig ingepakt kon ophalen. Chapeau.’’

Anneke Druiven uit Alkmaar maakte deze zomer een fietstocht met haar zus naar Nieuwe Niedorp. Na een tussenstop op de terugweg bij de Ierse Pub in het Verlaat bleek de achterband van zus’ fiets helemaal leeg te zijn. Ze mocht in vertrouwen een fietspomp lenen. Anneke’s zus vertrouwde op haar opgepompte band, maar die bleek toch lek te zijn. Bij Edwin Groen in Heerhugowaard kon de band direct geplakt worden door een collega die hiervoor wat langer doorwerkte. ,,En of we een kopje koffie wilden, nou daar waren we wel aan toe. Dus wát een sevice, want de fiets was niet bij hun gekocht.’’

Niels Kuipers uit Katwijk maakt al jaren de heerlijkste gerechten in zijn gietijzeren braadpan van Le Creuset. Na circa tien jaar begon de emaille bodem aan de binnenzijde los te laten, waardoor de pan onbruikbaar was. „Omdat ik mij vaag iets herinnerde over levenslange garantie mailde ik Le Creuset met daarbij wat foto’s van de schade. Le Creuset kwam snel met de reactie dat de levenslange garantie fabrieks- en/of productiefouten dekt en geen schade door gebruik. Echter, zonder de discussie aan te gaan kreeg ik uit coulance een nieuwe pan. Ik heb alweer twee heerlijke stoofpannetjes kunnen klaarmaken.”

Net binnen