Tijdschrift Linda kreeg signalen wangedrag Voice-coach

Linda de Mol.

Linda de Mol.© ANP

Van onze verslaggever
Hilversum

Het maandblad Linda, dat onderdeel is van mediabedrijf Talpa, kreeg in juni 2020 concrete signalen van seksueel grensoverschrijdend gedrag door The Voice of Holland-coach Ali B. Het blad sprak daarover met twee vrouwen die zeiden slachtoffer te zijn van de artiest. Een van de vrouwen, een oud-Voice-deelnemer, zou door hem zijn verkracht. De getuigenissen leidden destijds niet tot publicatie.

Dat schrijft de Volkskrant. Dit blijkt uit gesprekken met diverse (oud-)medewerkers van het blad, en wordt bevestigd door de creatief directeur van het blad. Ook Linda de Mol was „vertrouwelijk op de hoogte gesteld”, verklaart ze via creatief directeur Jildou van der Bijl.

Grensoverschrijdend

Vorige week onthulde het BnnVara-programma Boos dat meerdere prominente medewerkers van The Voice of Holland zich schuldig zouden hebben gemaakt aan seksueel grensoverschrijdend gedrag. Het zou gaan om de coaches Ali B en Marco Borsato, bandleider Jeroen Rietbergen en een regisseur.

In de uitzending reageerde John de Mol, bedenker en lange tijd producent van het programma, geschokt. De Mol claimde dat hij sinds het begin van The Voice in 2010 slechts één keer had gehoord over wangedrag door een medewerker van het programma, bandleider en zwager Rietbergen.

Concreet

Nu blijkt dat het tijdschrift Linda, dat sinds 2019 onderdeel is van Talpa en wordt geleid door zus Linda de Mol, al eerder concrete signalen ontving van seksueel wangedrag door Ali B.

Lees ook: Tijdschrift LINDA. schrapt thema ’Gelukkig gescheiden’: ’Niet gepast nu Linda net haar relatie verbroken heeft’

Lees ook: Linda de Mol gekwetst door beschuldigingen dat zij ’alles wist’. ’Mijn hoofd is één grote puinhoop’

Net binnen